Това разстройство най - често се предхожда от разстройство в развитието на речта и езика.
Детето има трудности в слуховата и зрителната преработка, срещат се дефицити в различаването на звуците на речта.
В училищна възраст се появяват емоционални и поведенчески проблеми - отказ от училище, затруднения в адаптацията, проблемни отношения с връстниците.
Специфично разстройство на правописа - дисграфия
Основният признак при това разстройство е спефично и значимо нарушение на уменията за правопис.
Увредени са както способността за изброяване на буквите в думата, така и правилното написване на думите.
Специфично разстройство на аритметичните умения - дискалкулия
Дефицитът засяга предимно уменията за извършване на основните аритметични действия - събиране, изваждане, умножение и деление.
Зрително - пространствените нарушения са по - изразени, отколкото при другите специфични разстройства.
Смесено разстройство на училищните умения -
Тук значително са увредени както аритметичните умения, така и уменията за четене и правопис.
Няма коментари:
Публикуване на коментар