петък, 18 януари 2013 г.

Позитивното мислене

Всеки един от нас в определен момент от живота си се стреми да мисли изцяло позитивно, да си промени нагласите, моделите и стила на живот.

Събуждането рано сутрин, поглеждането през прозореца ни изпълва с много мисли - положителни или не толкова. Чувстваме се изморени, въпреки че ставаме от сън, чувстваме се странно, не знаем дали сме щастливи, или тъжни. Но истината е, че нашите предварителни нагласи и очаквания биха подобрили много начина ни на живот. 
- Желанието да станем , да отидем на работа, без да закъсняваме ! 
- Желанието да отделим време на хората, които обичаме, без да ги нараняваме !
- Желанието да си легнем да спим, да се отпуснем и да забравим проблемите !
Положителната нагласа ни кара да приемаме нещата по - добре. Положителното настроение ни прави по - адаптивни, по - адекватни, по - усмихнати, по - щастливи.
Ето пример от личния ми живот : компютъра ми заби, ядосах се, ударих го, но той не се възстанови. Извод : Не действайте винаги първосигнално. Ако го бях изчистила, ако го бях напълнила с положителни емоции, записки, той щеше да ми отвърне със същото. Ако бях запазила всичко на отделни дискове, флашки, нямаше да съм му толкова бясна . Ако бях мислила положително и адекватно .
Така е и с нас хората.Ние сме програмирани по определен начин, да мислим, да чувстваме, да действаме.Ако ние  подхождаме положително към определена ситуация, ще получим същото.
Както когато си мислиш дълго време за някой човек и после го виждаш случайно в парка . Усмихваш се и до там, а до вчера си искал да му кажеш толкова неща.
Нашите мисли контролират нашите постъпки. Ако мислим и действаме позитивно, нещата ще се случват от само себе си. Те ще са заредени с нашите положителни емоции и ще са готови да се изпълнят във всеки един момент .
Малко черен хумор по този повод : 
- Каква е разликата между песимиста и оптимиста на гробищата? 
- Песимистът вижда кръстове, а оптимистът – плюсове...

Няма коментари:

Публикуване на коментар